tisdag, november 07, 2006

Seyhmus

Jag kände att jag bara måste slå ett slag för vad jag tycker är Stockholms bästa lunchställe: Seyhmus vegetariska restaurang på Varvsgatan vid Hornstull. Jag försöker lura med mig mina kolleger dit så ofta som möjligt, men halten vitlök i maten brukar göra att folk inte alltid nappar. Förresten är det lätt att undvika vitlöken om man nu absolut vill, så egentligen är det ett uruselt argument fför att inte gå dit.
Seyhmus serverar en mellanösterninriktad buffé med både varma och kalla rätter samt en mängd olika röror och såser. Till det kan man dricka ingefärsdricka eller granatäppeljuice. Maten innehåller inga onaturliga sötningsmeddel eller annat tjafs, och allt kaffe och te är rättvisemärkt. Det gillar vi! Lunchen är å andra sidan ganska dyr, 80 kronor om man äter där och 70 om man tar med, men det är det absolut värt!