lördag, oktober 21, 2006

Dagens outfit

I går på P1 pratade de om modebloggar, och hur allt fler av dem har börjat ha ett stående inslag som heter "Dagens outfit". Där skriver bloggaren vad hon/han har på sig och var kläderna är inhandlade. En av de intervjuade sa att man ska kunna läsa henne modeblogg i stället för att behöva gå omkring på stan och titta eller prata om kläder med sina vänner. Dagens outfit ska inspirera och göra det möjligt att hänga med och vara moderiktig. Det tyckte jag lät som en bra idé.
Därför tänkte jag att jag skulle införa det på min blogg. Får jag härmed lov att presentera min första "Dagens outfit"!

Ta-da!

Rosa (egenhändigt designad och sydd) linnekjol. Tyget inhandlat i Spanien 2004.
Klargrön Eve of Eden-topp inköpt på Tradera 2006.
Bruna knästrumpor med svarta prickar på från H&M. Årets modell!
Birkenstocktofflor med Kalle Anka-tå. Okänd ålder. Arv från min mor.

Se där, nu kan ni slänga alla era Vogue eller var det nu än är ni får er modeinspiration i från! Och det kommer mera!