fredag, oktober 20, 2006

Inget Örebro i helgen ... och inget Bäckhem

Jag har precis efter noggrant övervägande beslutat mig för att inte åka till Ö-o som planerat i helgen. Det som fick fick mig att till slut fatta det beslutet var att mamma påpekade att "det är i alla fall ingen som vill träffa dig när du är så där snorig". Vilket det låg en hel del i. Särskilt eftersom den huvudsakliga orsaken till att jag skulle åka till Örebro var för att gå på min vän Karins trettioårsfest – och hon har en tre månader gammal son som hon nog inte skulle uppskatta att jag nös och snorade på ...
Så i stället för att ta den första barnfria drinken på mycket länge med min kompis Åsa, gå på stan och ha det trevligt med min syrra, gå på födelsedagsfest hos Karin (och äta de goda spanska läckerheter man brukar bli bjuden på där eftersom hennes man är spanjor). åka till Bäckhem och njuta av tystnaden och lugnet och jobba i trädgården ... så ska jag ligga hemma på min soffa och tycka synd om mig själv ... Fy bubblan!
Men å andra sidan ... höstrusk utomhus, varm choklad och levande ljus hemma i lägenheten, en god bok eller en spännande film. Det kanske kan bli en av de där lugna mysiga helgerna som man aldrig ha lust och ro att ha när man är frisk ...