onsdag, oktober 04, 2006

Frankfurt

Befinner mig just nu i Frankfurt för att delta i bokmässan här. Jag var här förra aret ocksa, för att lära mig, men i ar är jag här ensam, och man kan väl säga att det är mitt första officiella uppdrag som redaktionschef.
Av nagon anledning sa är hotell i allmanhet ganska daliga pa att erbjuda engelsksprakiga tv-kanaler (da menar jag nagot mer upphetsande än BBC World och CNN)sa det hände sig sa att jag hamnade framför tyska MTV. MTV är ju inte sa mycket att hänga i julgran hemma heller, men det här var nog det värsta jag har sett. Det var nat slags dejtingprogram dar fem tjejer i bikini befann sig i ett beckmörkt rum tillsammans med en kille, och sa var det en programledare som sag pa dem med nat slags mörkerkamera. Sen gick allt ut pa att tjejerna skulle treva sig fram till killen och typ stöna i hans öra. De fick inte saga nat utan skulle försöka lata som de later när de har sex, och pa slutet skulle killen säga vems ljud han tyckt bäst om ... Är det jag som är gammal och konservativ, eller haller ni med mig om att det är ett märkligt sätt att försöka hitta sin livskamrat pa?
Det kanske fanns en fortsättning pa det hela, men da hade jag redan stängt av.
Nu sitter jag i hotellets business centre och ska snart träffa en finsk kollega och äta middag. Tralala.