fredag, oktober 06, 2006

Min ohemliga blogg

När jag var nere pa bokmässan i Göteborg sa var min amerikanske chef ocksa där och hälsade pa i ett par dar, och en kväll när vi at middag rakade vi komma in pa ämnet "bloggar". Jag berättade att jag tyckte att det var ett spännande forum som jag höll pa att utforska, och jag nämnde ocksa att jag hade bade en svensk- och en engelsksprakig blogg. Sa i tisdags fick jag en kommentar pa bloggen fran nagra tjejer som jobbar pa Reader's Digest i London - vilket fick mig att sätta kaffet i vrangstrupen. Jag har ju liksom inte riktigt reflekterat över att nagon jag jobbar med skulle hitta den ...
Men när jag kom till Frankfurt visade det sig att ryktet spridit sig, min chef hade googlat fram den och sedan visat den för nagon som visade den för nagon annan etc, och helt plötsligt ville alla ga in och titta pa den. Dessa "alla" inkluderar min närmaste chef, samt chefen för hela alltet: hela Reader's Digest-koncernen ... Sa nu blir det nog inga fler urringningsbilder eller allmänt snack om fylla och galenskaper pa den sidan. Men som tur var är det inte sa manga som pratar svenska, sa pa den här bloggen ska jag nog kunna vara ganska ärlig även i fortsättningen.
Nu ska jag snart ha ett möte med chefen, och sedan bär det av till Köln med taget vid kvart i atta. Det ska faktiskt bli väldigt skönt att träffa nagon (Mathias, en kille som bor i Hamburg och som jag lärde känna i Melbourne 1998) som endast och enbart är en vän - och inte en kollega.