torsdag, oktober 05, 2006

Frukost

Jag älskar hotellfrukostar. Särkilt när man har gott om tid. I dag at jag frukost i en och en halv timme, och pa den tiden hann jag med att prova nästan allt ... Tänk vad underbart det vore att varje dag kunna ga till ett dukat frukostbord med färsk frukt, miljarders goda palägg, te, kaffe, färskpressad juice och bacon. A andra sidan skulle man väl inte uppskatta det lika mycket om man fick det varje dag. Det gäller väl de flesta saker. Jag tycker ju fortfarande att det är löjligt kul med sma schampoflaskor, medan mina äldre kolleger bara skrattar at mig. Min största mardröm är att jag en dag ska sluta uppskatta sadana där saker. Tänk om man slutade tycka att det var häftigt att dricka champagne eller att kunna checka in i businessklass-disken eftersom man av nagon anledning lyckats fa ett silvereurobonuskort ... Nog skulle väl livet vara mycket tristare da?