onsdag, november 01, 2006

Mördarkaninen

I går gick jag och min kompis Frida på en Halloweenfest som British Airways anordnade. Inga redaktörer hade blivit inbjudna så för kvällen hette jag Mia och var resesäljare på My Planet. Inte för att nån där verkade bry sig om mig eller vad jag gjorde.
Det fanns mer eller mindre tre varianter på utklädslar bland de 70-80 pers som var där.
1. Häxa med stor svart hatt (samtliga inhandlade på Buttericks).
2. Djävul (endast kvinnliga sådana) med röda små horn, gärna i kombination med djup urringning.
3. Skottskada i pannan.

Själv var jag mördarkaninen från "The Quest for the Holy Grail" (man tager vad man haver) och gick och väste otäckt mot alla hela kvällen, men ingen verkade riktigt fatta vad jag höll på med. Jag och Frida satt mest och pratade med varandra i ett hörn och hällde i oss gratissvin. Tack och lov att de stängde elva, annars vete sjutton hur det hade slutat.