söndag, januari 06, 2008

Carmen och Flipper

Jag sitter i soffan med tända ljus och översätter. Då jag egentligen inte har någon ordentlig paus inplanerad förrän Janes Austens "Övertalning" börjar klockan halv tio i kväll så skapar jag mig små raster genom att planera/drömma inför min Australienresa i mars (det som ska bli belöningen för att jag sitter här och jobbar trots att det är söndag). Häromdagen fick jag ett mejl om att de spelar Carmen i Operahuset i mars, och eftersom det ju är din älsklingsopera, Moa, så tänkte jag att vi kanske ska köpa biljetter ...? Ja! Och nu har jag precis fått veta att jag får låna ett strandhus några timmar utanför Sydney av en kompis, så dit kommer jag att åka ihop med några av mina allra bästa vänner. Huset ligger precis vid vattnet, det finns en stor terrass med en barbeque, och havet är fullt av delfiner. Å. Vad. Jag. Längtar.
Så medan regnet piskar utanför rutan och spolar bort vintern för att än en gång låta Stockholm bli grått och vått och ruskigt, sitter jag här i min soffa och drömmer om ljumma vindar och Bloody marys i solnedgången medan Flipper vinkar åt oss med sin stjärtfena.