fredag, januari 04, 2008

Att hålla eller inte hålla

Nej, nu ska det bli slut med förra årets hattiga bloggskrivande! 2008 ska jag försöka skriva lite varje dag! Se det som ett nyårslöfte. (Nyårslöften är ju lite mer okej att bryta än andra löften, inte sant? Alla vet att det ligger i nyårslöftenas natur att man lovar något man vet att det kommer att vara nästan omöjligt att hålla.)

Så, vad vill jag mer göra under 2008?

1. Jag ska lämna in en översättning av "Die with me" som jag är stolt över och som känns genomarbetad och bra senast första mars. (löfte)
2. Jag ska andas genom näsan och inte låta mig bli stressad av saker jag inte kan påverka (nyårslöfte)
3. Jag ska inte kolla min mejl eller Facebook en enda gång under min Australienresa i mars (nyårslöfte)
4. Så fort snön smälter ska jag ringa skorstenskillen en gång om dagen för att se till att han äntligen masar sig ut till Bäckhem (löfte)
5. Jag ska alltid dricka varannan vatten (nyårslöfte)
6. Jag ska bli en snällare och lyckligare människa (nyårslöfte)

Sådär. Jag tror att det var allt.