måndag, september 08, 2008

Från en flicka som en gång i tiden hade piercad tunga

Det är ganska fascinerande att jag kan ha så himla ont i ryggen när jag sitter på jobbet, men sedan ändå klara av att spela en fotbollsmatch utan problem. Ryggen börjar dock ta lite för mycket av min energi och det känns som om jag hellre skulle lägga den energin på andra saker. Men nu har jag tre massagetider, ett läkarbesök samt en ergonomikonsultation inbokade, så jag håller tummarna för att något av det ska göra susen.

För övrigt har jag två små observationer att dela med er.

1. Att ha bilen stående på tomgång i fem minuter medan man lägger sina källsorterade sopor i de gröna containrarna känns alldeles osedvanligt korkat. Varför gör folk sånt? Är det för att man kan åka på parkeringsböter om man stänger av motorn?

2, Deckaren av Lars Bill Lundholm, "Östermalmsmorden", som jag precis börjat läsa förlorade all ev trovärdighet när poliserna drar den tvärsäkra slutsatsen att mordoffret varit mer sexuellt aktiv än genomsnittet eftersom hon haft piercad tunga. HUH?

För övrigt har jag även en fråga. Hur tusan får de möblerna att röra sig i "My Fair Lady"? Magneter under golvet?