tisdag, augusti 12, 2008

Nu ska det bli bakkåta

Jag är ett ganska troget Friskis & Svettis-fan, av en massa olika anledningar, men i sommar har de verkligen sugit. Det är så få pass och ett sådant tryck på de pass som finns att man måste vara där minst trettio och allra helst fyrtio minuter före passets början för att få plats. Vilket har resulterat i många irriterande tillfällen när jag fått vända i dörren. Nu senast i dag. I stället för att hoppa av mig lite spänningar cyklade jag iväg till KB och tittade på Finsk tidskrift från 1917 som jag beställt fram. Orsaken är att det där finns en översättning (av Hagberg) av en dikt av Swinburne som jag behöver till den nya översättningen jag jobbar med. Det visade sig att den var alldeles för lång för att skriva av, och om man ska kopiera saker som det inte är hemlån på så måste man fylla i en lapp och sedan gör de det åt en. Med lite tur får jag kopiorna före fredag (vet inte riktigt varför det ska ta tre dar, men visst, det är ju inte så att jag har någon jättebrådska).
Sedan åkte jag till Clas Ohlson för att köpa tio meter presenning. Vad jag ska ha den till? Jo, nu ska jag få ändan ur vagnen och bygga den där bakkåtan som jag pratat om ända sedan jag var i fjällen för två år sedan. Och rfågan aktualiserades av att jag ju var i fjällen förra veckan. Men det ska jag nog skriva lite mer om i morgon.
Nu ska jag bara njuta av att alla kläder är rena och att ingenting längre luktar torkat renkött - förutom det torkade renköttet förstås, som jag märkligt nog inte är det minsta trött på, till skillnad från Marie :-)

Sov gott