fredag, november 09, 2007

xy and xx ended their relationship

Ständigt detta Facebook. Jodå, jag är fortfarande mycket förtjust i det, och de gamla vänner jag återfunnit är just nu en ordentlig glädjekälla, men det finns vissa smått absurda aspekter av det. Nu på morgonen kom det upp på min news feed att xy and xx ended their relationship. (Den som inte vet vad Facebook eller news feed kan sluta läsa här.)"Oj då", tänkte jag, "de har varit tillsammans ganska länge", och gick in på xy:s profilsida. Och såg att han i slutet på oktober blivit nominerad till typ snyggast på Facebook och i början på november fanns en rar wall post med från personen som han nu inte längre var i ett förhållande med. Alltså har jag nu, utan någon personlig kontakt som helst med dessa personer, fått veta (eller jag tror mig åtminstone veta) att de för bara en vecka sedan hade ett ganska bra förhållande (de skickade ju små gulliga meddelanden till varandra) och att de nu har gjort slut. Xy har också valt att ändra sin status från in a relationship till single, inte bara lämnat det utrymmet tomt, vilket känns ganska definitivt. Här får jag alltså på ett ganska märkligt sätt reda på något som förmodligen är både ledsamt och jobbigt.

Jag har inte angett min status på Facebook. Jag vill inte att det ska komma upp på någons news feed att Moa-Lisa changed her status to "it's complicated" eller Moa-Lisa is now single (och denna information illustreras av ett brustet hjärta). Om man vill veta hur det står till med mitt kärleksliv får man fråga. Då kanske jag svarar.