söndag, november 11, 2007

Trött, sömnig, pömsig ... med en mobil som fått spatt

Lugn fredagskväll hemma med översättning och mindre lugn lördagskväll med utflyttningsfest. Sedan trevlig söndagsbrunch på Berns med så mycket asiatisk buffé att jag är ganska övertygad om att jag aldrig någonsin vill äta igen. Nu ska jag strax stänga av datorn efter att äntligen ha översatt det antal sidor som jag har bestämt ska översättas varje vecka för att boken ska hinna bli klar till första mars.

Lite märkligt var att efter festen i lördags så har min telefon fått lite spatt. Vid något tillfälle under festen så drogs klockan tillbaka en timme, skärmsläckaren och bakgrundsbilden ändrades och min ringsignal förvandlades från "Avanti popolo" till "pip pip". Antingen så fanns det några märkliga och mystiska krafter på Hornsgatan 76 som påverkade telefonen, eller så grävde någon fram min telefon ur väskan och ändrade inställningarna. Hmmm.

Och nu vet jag vad jag ska göra på nyårsafton. Det blir skumpa i Cork, vilket innebär att jag kommer att möta 2008 en timme efter alla ni här i Sverige.