torsdag, november 30, 2006

Hurra!

I morgon får man (enligt mina självskrivna regler) tända elljusstaken och julstjärnan. Och kanske provsmaka på glöggen.
Och hurra! för att jag känner mig glad och pigg till skillnad från i går då jag led av sviterna efter en mycket trevlig och sen tisdagskväll. Och ett extra hurra! för den fina middagen Peter hade lagat!
Och hurra! för att jag har fått äran att vara fadder åt min lilla kusinson Lukas när han ska döpas i trettonhelgen. Eftersom jag vet att jag skulle passa synnerligt dåligt till att ansvara fför hans religiösa uppfostran så hade jag tänkt föreslå att jag kan ansvara för hans politiska uppfostran i stället. Men vi får väl se vad min kusin säger om det ...
Och hurra! för Sanna Carlstedts nya skiva! Den är kalas!
Nu har jag hurrat klart.

Nej, jag har inte alls hurrat klart. Jag glömde att tokhurra för Pernilla som gav mig Sannas skiva. Signerad! Hurra!