söndag, juni 24, 2007

Sol, fästingar och stegar

Varför kunde vi inte ha fått det här vädret på midsommar? I dag skiner solen och knotten är borta och det är helt enkelt förbaskat vackert.
I morse sov jag tills jag vaknade och sedan låg jag kvar i två timmar till och läste. Det är det jag kallar semester!
Och i dag fick jag äta upp alla de där gångerna som jag sagt att jag minsann aldrig får några fästingar, för när jag låg och läste i solen så såg jag plötsligt att det satt en pyttepytteliten fästing på magen. Jag glömde väl att ta i trä nån av alla de där gångerna. Och naturligtvis kom inte huvudet ut ordentligt så jag fick tillbringa en kvart med pincett, nål och linsvätska (det närmaste något slags steril vätska jag kunde komma) för att få ut det.
I morgon kommer Nora plåtslageri hit för att sätta upp en ny stege på mitt tak. Det händer nåt spännande varje dag här på landet!