torsdag, augusti 03, 2006

Lyllos mig

Jag har jobbat på en himla massa olika och konstiga ställen i mitt liv. Jag har haft roliga och mindre roliga jobb, men hur roliga och intressanta de än har varit så har jag alltid varit glad när dagen är slut och jag har fått gå hem. Därför blev jag helt förundrad när jag häromveckan kom på att jag faktiskt aldrig längtar ifrån mitt nuvarande jobb; ett jobb jag har haft i nästan två år. Visst längtar jag ibland efter att vara ledig, men då är det sakerna jag vill göra på min ledighet som jag längtar till, inte jobbet jag vill komma bort ifrån. Hur många människor kan säga detsamma om sina arbeten?
Kanske beror det delvis på att vi bara jobbar sju timmar om dagen, alltså 35h/veckan, men mest beror det nog på att jag hela tiden gör intressanta saker och att min arbetsplats är väldigt trevlig. Och jag får hela tiden lära mig nya saker. Vem vet hur länge det varar, men just nu vill jag bara komma ihåg hur det är nu, och att sedan i frantiden, på nya arbetsplatser, alltid sträva efter att ha det så här. För så mycket mer kan man knappast begära av sitt arbete. Jo, en liten lön att leva på förstås. Och det har jag.