onsdag, maj 14, 2008

Stöd som går med vinst

När pappa för några månader sedan skickade hem ett brev till mig där jag ombads vara med i IK Sturehovs stödlotteri så tänkte jag att visst, det är för en god sak och tjugo spänn i månaden är ju inte så blodigt. Så jag betalade in 240 kronor för ett helt år. Och döm av min förvåning när jag nu, fyra månader sedan, redan har gått med ordentlig vinst. 450 spänn har jag vunnit allt som allt och då är det åtta månader kvar :-)

Jag har precis kommit hem från konsert på Södra teatern med Martha Wainwright och är glad. Kalaskonsert ihop med goda vänner, och dessutom har lilla groupiejag med mig en signerad skiva hem i bagaget. Dessutom hade de under dagen tejpat för parkeringsskyltarna där det står att man inte får stå på parkeringen mellan 9 och 17 torsdagar jämna veckor, vilket innebär att jag inte behöver oroa mig för att fickparkera om pappas bil i morgon bitti. Som ju för övrigt är bilen jag lyckades skrapa upp rejält i ett parkeringshus förra sommaren ... Så nu ska jag lägga mig och sova lugnt och vakna upp till Marthaskivan i stället för P1 för omväxlings skull.