onsdag, april 18, 2007

New York på åtta punkter

Jag skulle kunna skriva spaltmeter efter spaltmeter om mina tio dagar i New York, men det orkar jag uppriktigt sagt inte. I stället tänkte jag göra en liten lista med saker som jag har lärt mig under min tid i USA.

1. Manhattan bör inte drickas på fastande mage. Och till skillnad från vad alla tror så lärde jag mig detta genom att observera någon annan, en mycket nära vän till mig, inte genom att själv göra det. Jag skulle aldrig göra nåt som du inte skulle göra, mamma.

2. I USA är Reader's Digest inget litet struntförlag som det är här. Det är stort, har en egen väg uppkallat efter sig, och alla vet vad det är.

3. Drick inte fyra pints Guinness när du har på dig tio centimeter höga stilettklackar för första gången i ditt liv.

4. Ingen sevärdhet är värd att köa till i två och en halv timme. Särskilt inte om det blåser och regnar.

5. Om du nödvändigtvis måste bo på Holiday Inn, se till att det inte ligger i Edison, New Jersey.

6. Flyg inte Continental Airlines om du inte absolut måste. Om du inte råkar ha vouchers förstås, för då flyger man gratis.

7. Försök inte gå direkt till jobbet när du flugit hela natten. Man är inte nå vidare produktiv då.

8. Tro aldrig på nån som försöker lura i dig att Pop Tarts är goda. Det är de inte.

Jag har lagt ut lite bilder på The Days of a Fiery Redhead om nån har lust att ta en titt.